Všeobecné obchodní podmínky
I. Základní ustanovení
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl.zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) a upravují v souladu s občanským zákoníkem práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základěkupní smlouvy dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Ustanovení obchodníchpodmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednostpřed ustanoveními těchto obchodních podmínek. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Obchodní podmínky prodávajícího jsou k dispozici v sídle prodávajícího, v provozovnách prodávajícího a dále elektronicky na https://www.egoe-nest.eu/ a https://www.egoe-move.eu/.
2. Prodávajícím je obchodní společnost: Egoé nest s.r.o., se sídlem: Bílovice 519, 687 12 Bílovice, identifikační číslo: 05212383, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 94131 (dále jen „prodávající“).
3. Zboží nabízené prodávajícím může být zakoupeno podnikatelem nebo spotřebitelem. Spotřebitelem se pro účely těchto podmínek rozumí každá osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím (dále též jen „spotřebitel“). Podnikatelem se pro účely těchto podmínek rozumí osoba, která samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku, a která uzavírá s prodávajícím smlouvu a tato smlouva souvisí s jeho vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či samostatným výkonem povolání (dále též jen „podnikatel“). Je-li kupující jiný subjekt než spotřebitel, řídí se vztahy neupravené těmito podmínkami občanským zákoníkem, přičemž dle § 2158 odst. 1 občanského zákoníku platí, že ustanovení § 2158 až § 2174b občanského zákoníku, se nepoužijí. Není-li v podmínkách uvedeno jinak, považuje se podnikatel i spotřebitel za kupujícího (dále též jen „kupující“).
4. Kupující společně s prodávajícím dále v těchto obchodních podmínkách také jako „strany“ a každý samostatně jako „strana“.
5. Prodávající se zabývá mimo jiné prodejem kempingových vestaveb do automobilů a výrobou a prodejem lyží (dále jen „zboží“) a své výrobky prezentuje zejména prostřednictvím webového rozhraní na adrese https://www.egoe-nest.eu/ a https://www.egoe-move.eu/. (dále je „web“).
II. Uživatelský účet – „Business zóna“
1. Na základě registrace kupujícího provedené na webu může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní – „Business zóna“ (dále jen „uživatelský účet“). V uživatelském účtu získá kupující přístup ke katalogům, ceníkům, fotografiím a dalšímu a jeho prostřednictvím může kupující provádět objednávání zboží. Zároveň může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo na webu.
2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než jeden rok nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
III. Jednání o kupní smlouvě a její uzavření
1. Kupující poptává zboží u prodávajícího těmito způsoby:
a) osobně v sídle prodávajícího a/nebo v jakémkoliv jiném místě, kde prodávající prezentuje své zboží;
b) prostřednictvím telefonické poptávky;
c) prostřednictvím elektronické pošty – emailu;
d) prostřednictvím uživatelského účtu dle čl. II obchodních podmínek;
e) prostřednictvím zaslání písemné poptávky po zboží prodávajícímu,
f) prostřednictvím poptávkového formuláře na webu (dále jen „poptávka“).
2. Na základě poptávky připraví prodávající nabídku zboží, tj. návrh k uzavření kupní smlouvy (dále jen „nabídka“). Nabídku prodávající odešle kupujícímu způsobem, který si ujedná s kupujícím, zejména prostřednictvím emailové adresy sdělené pro tyto účely kupujícím.
3. Nabídka prodávajícího obsahuje zejména informace o:
a) prodávajícím;
b) kupujícím;
c) zboží;
d) materiálovém složení zboží;
e) kupní ceně zboží včetně DPH (zejména o měně, výši, splatnosti, způsobu úhrady);
f) výši zálohy na kupní cenu zboží, je-li vyžadována (zejména o měně, výši, splatnosti, způsobu úhrady);
g) způsobu, termínu a místě dodání zboží;
h) nákladech dodání zboží;
i) veškerých dalších poplatcích a daních;
j) lhůtě k přijetí nabídky;
4. Prodávající kupujícímu tyto obchodní podmínky zašle společně s nabídkou. Kupující je povinen seznámit se s těmito obchodními podmínkami. Odesláním nepodmíněného přijetí nabídky prodávajícímu přijímá kupující tyto obchodní podmínky a činí tak vůči prodávajícímu závaznou objednávku zboží (dále jen „závazná objednávka“).
5. Kupní smlouva je stranami uzavřena okamžikem přijetí závazné objednávky prodávajícím (dále jen „smlouva“). Potvrzení o přijetí závazné objednávky zašle prodávající kupujícímu emailem neprodleně; u objednávek učiněných e-mailem či v prodejně pak nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne doručení přijetí nabídky prodávajícímu. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy.
6. V případě, že kupující odešle prodávajícímu (i) přijetí nabídky s jakoukoliv podmínkou či výhradou k nabídce a/nebo (ii) přijetí nabídky po uplynutí lhůty pro přijetí; jedná se o novou poptávkukupujícího, ledaže prodávající kupujícímu bez zbytečného odkladu informuje kupujícího, že toto přijetí nabídky potvrzuje bez dalšího.
7. V případě, že některý z požadavků uvedených v závazné objednávce nemůže z důvodů nikoliv na straně prodávajícího prodávající splnit, zašle kupujícímu do 3 dní pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy. Pro další jednání stran se článek odst. 3, 4 a 5 obchodních podmínek se použije přiměřeně.
8. Kupující může zrušit závaznou objednávku nejpozději společně s doručením závazné objednávky prodávajícímu.
9. V případě, že v nabídce došlo ke zjevné chybě v kupní ceně zboží, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu v případě, že byl kupující nejpozději do uplynutí lhůty k přijetí nabídky o této chybě vyrozuměn. Prodávající vždy informuje kupujícího o jakékoliv chybě v nabídce bez zbytečného odkladu, a zároveň zašle kupujícímu stejným způsobem opravenou nabídku. Pro další jednání stran se článek odst. 3, 4 a 5 obchodních podmínek se použije přiměřeně.
10. Veškeré prezentace zboží v katalozích prodávajícího, na výstavách, v sídle, prodejnách a/nebo v showroomech, prodávajícího, jakož i na webu mají informativní charakter. Taková prezentace zboží nepředstavuje právně závaznou nabídku prodávajícího. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije. Na webu jsou uvedeny informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na webu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
IV. Informace o zboží a cenách
1. Informace o zboží uvádí prodávající v nabídce vždy minimálně v rozsahu dle čl. III odst. 3 obchodních podmínek.
2. Kupní cena zboží je prodávajícím stanovena zejména s ohledem na konkrétní typ a vlastnosti zboží. Náklady na obalový materiál a náklady dodání zboží budou prodávajícím vyčísleny zejména s ohledem na (i) váhu zboží, (ii) rozměry zboží, (iii) vzdálenost místa dodání atd. Prodávající při kalkulaci kupní ceny a veškerých dalších nákladu dále zohledňuje zvláštní požadavky kupujícího ohledně zboží a způsobu balení a dodání zboží.
3. Prodávající je oprávněn požadovat po kupujícím zálohu na zboží až do výše 100 % z celkové kupní ceny včetně DPH (dále jen „záloha“). Výši zálohy včetně dalších informací k její úhradě uvede prodávající v nabídce.
4. Záloha bude započtena oproti kupní ceně zboží. Zbylá část kupní ceny bude kupujícím uhrazena způsobem sjednaným ve smlouvě.
5. Prodávající si vyhrazuje právo a kupující souhlasí, že zboží dodané na základě vzorku může mít odlišnosti v tónech barev anebo struktuře přírodních materiálů. Tyto odlišnosti nejsou považovány za vady.
6. Zboží může být dodáváno v demontovaném stavu.
7. Jeví-li se to s ohledem na povahu zboží vhodné, zasílá prodávající kupujícímu nejpozději společně se zbožím návod k montáži - manuál, popřípadě návod k použitíV. Cena a dodání zboží
1. Kupní cenu zboží, popřípadě jakoukoliv její část, jakož i další náklady spojené s balením, přepravou a dodáním zboží (dále jen „náklady dodání“) je kupující povinen uhradit ve výši a způsobem ujednaným ve smlouvě. Náklady dodání je kupující povinen uhradit prodávajícímu nejpozději současně se zaplacením kupní ceny zboží, resp. nejpozději se zaplacením doplatku kupní ceny zboží po započtení zálohy.
2. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
a) b) bezhotovostně převodem na účet prodávajícího uvedený ve smlouvě; bezhotovostně prostřednictvím platebního systému eshopu (GoPay, GPWebPay, PayPal, apod)
c) bezhotovostně platební kartou.
3. U objednávek uzavíraných prostřednictvím e-shopu je kupní cena splatná v plné výši při odeslání objednávky. Volba osobního odběru je pouze způsob dodání a nemění povinnost platby předem; platba při převzetí není možná. U smluv uzavřených v kamenné prodejně (nedistanční prodej) hradí kupující kupní cenu při převzetí zboží, nebylo-li mezi stranami dohodnuto jinak.
4. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále v těchto obchodních podmínkách kupní cenou úplná kupní cena zboží včetně nákladů dodání, veškerých poplatků a daní.
5. Prodávající vystaví kupujícímu na kupní cenu daňový doklad – fakturu. Prodávající odešle fakturu na emailovou adresu kupujícího, není-li stranami dohodnuto jinak.
6. Kupující je povinen kupní cenu zaplatit způsobem ujednaným ve smlouvě, nedohodnou-li se strany na jiném způsobu placení kupní ceny. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího zaplatit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
7. Zboží je kupujícímu dodáno do místa dodání ve lhůtě, které si strany ujednali ve smlouvě.
8. Bylo-li ve smlouvě dohodnuto, že si kupující zboží osobně, popřípadě prostřednictvím svého zástupce, vyzvedne u prodávajícího, prodávající umožní kupujícímu si zboží převzít v ujednaném termínu. Je-li kupující v prodlení s převzetím zboží a neoznámí-li prodávajícímu pádný důvod, na jehož základě žádá o prodloužení termínu pro vyzvednutí zboží, je prodávající oprávněn, po předchozí výzvě kupujícího k vyzvednutí zboží, požadovat na kupujícím úhradu nákladů na uskladnění zboží ve výši 1% z hodnoty objednávky za každý jednotlivý den prodlení. Pokud si kupující zboží nevyzvedne do doby, kdy se výše skladného rovná kupní ceně zboží, vyhrazuje si prodávající právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu nákladů za uskladnění zboží.
9. Je-li kupující dle smlouvy povinen zaplatit prodávajícímu zálohu, lhůta pro dodání zboží počne běžet dříve než dnem jejího úplného zaplacení kupujícím.
10. V případě, že je kupující v prodlení se zaplacením kupní ceny či jakékoliv její části (včetně zálohy na kupní cenu), je prodávající oprávněn požadovat na kupujícím zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,5 % z dlužné částky za každý den prodlení.
11. Kupující zvolí pro přepravu zboží konkrétního dopravce, způsob přepravy a dodání (dále společně jen „způsob dodání“). Kupující je oprávněn určit způsob dodání dle vlastního uvážení. Prodávající je volbou kupujícího ohledně způsobu dodání vázán. V případě, že by volbě kupujícího ohledně způsobu dodání nebylo možné vyhovět, a to zejména s ohledem na vlastnosti dodávaného zboží, zvolí prodávající způsob dodání, který je pro dané zboží a vzdálenost sjednaného místa dodání obvyklé.12. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady dodání.
13. Nedohodnou-li se strany jinak, je kupující povinen převzít zboží v místě dodání dle smlouvy. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ujednáno, je kupující povinen uhradit prodávajícímu veškeré náklady dodání s tím spojené.
14. Při převzetí zboží je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit dopravci a/nebo prodávajícímu. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky není kupující povinen zboží od dopravce převzít.
VI. Výhrada vlastnického práva
1. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží úplným zaplacením kupní ceny, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu se smlouvou tak neučinil.
VII. Odstoupení od smlouvy
1. Kupující – spotřebitel má právo od smlouvy uzavřené prostřednictvím komunikace na dálku a/nebo mimo obvyklé obchodní prostory prodávajícího odstoupit do 14 dnů, a to bez udání důvodu.
2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů
a) ode dne převzetí zboží;
b) ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí;
c) ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží;
(dále jen „lhůta pro odstoupení“).
3. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy:
a) o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
d) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
f) o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
g) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
j) o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,
k) uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebol) o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
4. Pro dodržení lhůty pro odstoupení musí kupující odstoupení od smlouvy ve lhůtě pro odstoupení odeslat prodávajícímu.
5. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy, který je přílohou těchto obchodních podmínek. Odstoupení od smlouvy zašle kupující prodávajícímu na emailovou nebo doručovací adresu sídla prodávajícího uvedenou výše v těchto obchodních podmínkách.
6. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 (čtrnácti) dnů od odstoupení od smlouvy, vrátit zboží prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou cestou. Zboží, které kupující zaslal prodávajícímu na dobírku není prodávající povinen převzít.
7. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 (čtrnácti) dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které od něj na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Prodávající však není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
8. Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
9. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
10. Spotřebitel odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je uvedeno v návodech, které mu prodávající poskytl se zbožím, případně než je s ohledem na povahu a vlastnosti zboží obvyklé.
11. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu:
a) kupující je v prodlení s platbou kupní ceny zboží, či jakékoliv její části (včetně zálohy na kupní cenu), a tuto dlužnou částku prodávajícímu nezaplatí ani bez zbytečného odkladu po výzvě prodávajícího k zaplacení;
12. Prodávající kupujícímu do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy, nejdříve však v den přijetí vráceného zboží, vrátí veškerá dosud přijatá plnění.
13. Prodávající je oprávněn jednostranně započítat nárok prodávajícího na zaplacení smluvní pokuty dle článku V. odst. 10 obchodních podmínek a/nebo náhradu nákladů spojených s vrácením zboží oproti nároku kupujícího na vrácení zálohy a/nebo kupní ceny zboží.
VIII. Práva z vadného plnění
1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Prodávající odpovídá kupujícímu, který je spotřebitel, že v době, kdy kupující zboží převzal:a) má zboží ve smlouvě ujednané vlastnosti, a chybí-li takové ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné;
b) se zboží hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá;
c) zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy;
d) je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
e) zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Projeví-li se vada v průběhu 1 (jednoho) roku od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
2. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí, to se však netýká:
a) zboží prodávaného za nižší cenu pro vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
b) na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním;
c) u použitého zboží pro vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím;
d) vyplývá-li to z povahy zboží.
3. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud vadu sám kupující způsobil.
4. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy má kupující právo:
a) na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží, nebo jeho části, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady;
b) na odstranění vady opravou zboží;
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
d) odstoupit od smlouvy.
Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
Nezvolí-li si kupující své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení smlouvy – viz níže v čl. VIII odst. 5 obchodních podmínek.
Kupující-spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit její součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.5. U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou zboží nebo dodáním nového zboží. Neodstraní-li prodávající vadu zboží včas nebo vadu zboží odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.
6. V případě, že kupující nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má právo na dodání nového zboží, výměnu součásti zboží, i právo na odstoupení od smlouvy. Při dodání nového zboží vrátí kupující prodávajícímu na náklady prodávajícího zboží původně dodané (včetně veškerého dodaného příslušenství).
7. Neoznámil-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání zboží.
8. Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
9. Při uplatnění reklamace je prodávající vydá kupujícímu potvrzení o přijetí reklamace, které bude obsahovat datum uplatnění, předmět reklamace a požadovaný způsob vyřízení. Po vyřízení reklamace vydá prodávající kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně případného potvrzení o provedení opravy, výměny zboží, poskytnutí slevy nebo zamítnutí reklamace s uvedením důvodu.
10. Prodávající se zavazuje vyřídit reklamaci ve lhůtě nejpozději do 30 dnů ode dne jejího řádného uplatnění kupujícím, není-li s kupujícím dohodnuto jinak. O způsobu vyřízení reklamace bude kupující informován bez zbytečného odkladu prostřednictvím e-mailu nebo jiným dohodnutým způsobem.
11. V případě, že bude reklamace uznána jako oprávněná, nese náklady na dopravu reklamovaného zboží prodávající. Pokud však bude reklamace shledána jako neoprávněná, nese veškeré náklady spojené s dopravou a posouzením vady kupující. Prodávající si vyhrazuje právo účtovat tyto náklady kupujícímu v případě neoprávněné reklamace.
12. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje reklamační řád prodávajícího, který je dostupný na webu prodávajícího zde.
13. Práva a povinnosti kupujícího, který je podnikatelem, se řídí § 1914 až 1925 a § 2099 až 2117 občanského zákoníku. Ustanovení tohoto článku výše, jakož i ustanovení § 2158 až § 2174 občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, se na kupujícího, který je podnikatel, nepoužijí.
14. Je-li na zboží, na jeho obalu, v návodech připojených nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení občanského zákoníku o záruce za jakost. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti.
IX. Osobní údaje
1. Prodávající zpracovává osobní údaje, které mu kupující poskytne.2. Všechny informace, které kupující uvádí, jsou důvěrné a prodávající je povinen přijmout přiměřená opatření k zamezení neoprávněného přístupu a zneužití osobních údajů kupujícího.
3. Pokud kupující nedá prodávajícímu souhlas, pak prodávající osobní údaje kupujícího nebude používat jiným způsobem než za účelem plnění ze smlouvy, vyjma emailové adresy, na kterou je prodávající oprávněn zasílat obchodní sdělení i bez tohoto souhlasu, avšak pouze pokud zasílání obchodních sdělení kupující neodmítne. Obchodní sdělení se mohou týkat pouze obdobného nebo souvisejícího zboží a lze je kdykoliv jednoduchým způsobem (zasláním dopisu, emailu nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení) odhlásit.
4. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
5. Podrobnější informace o ochraně osobních údajů jsou upraveny v zásadách ochrany osobních údajů, které jsou dostupné na webu prodávajícího ZDE.
X. Mimosoudní řešení sporů
1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupních smluv je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa:
https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.gov.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
XI. Závěrečná ustanovení
1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
2. Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky. Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (CISG) se v souladu s čl. 6 této úmluvy neuplatní.
3. Všechna práva k webu prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat web nebo jeho část bez souhlasu prodávajícího.
4. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání webu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící web a užívat web nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
5. Kupující, který je podnikatelem, na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.6. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
7. Kontaktní údaje prodávajícího:
a) Adresa pro doručování: Bílovice 519, 687 12 Bílovice
b) Email: nest@egoe.eu
c) Telefonní číslo: +420 737 420 524
8. Prodávající si vyhrazuje právo měnit či doplňovat znění obchodních podmínek.
9. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 19.08.2025.
Vzorový formulář k odstoupení od smlouvy ke stažení zde